Sean King

My photo
Knoxville, Tennessee, United States

Monday, January 25, 2010

The Mistake that Wasn't

USNews.com:
A London newspaper reported yesterday that the unsubstantiated Himalayan-glacier melt figures contained in a supposedly authoritative 2007 report on climate warming were used intentionally, despite the report’s lead author knowing there were no data to back them up.

Until now, the organization that published the report – the Nobel Prize-winning Intergovernmental Panel on Climate Change – had argued the exaggerated figures in that report were an accident: due to insufficient fact checking of the source material.


Uh, no. It now appears the incident wasn’t quite that innocent.

No comments: